in ,

Knižný tip: „O spievajúcich myšiach a pískajúcich slonoch“

Kniha "Zo spievajúcich myší a pískajúcich slonov" bol z Bioakustik Angela Stöger zložený. Obsahuje nielen vzrušujúce anekdoty zo Stögerovej práce so zvieratami, QR kódy, ktoré vedú k zvukovým ukážkam a videomateriálom, ale tiež ilustruje vedecký aspekt komunikácie so zvieratami. Okrem toho je kniha a Apelujte na väčšiu pozornosť v prírode a proti hluku. Hluk je „jeden z univerzálnych environmentálnych problémov – na zemi aj vo vode,“ píše Stöger. Opisuje, ktoré otázky už bioakustika objasnila a že mnoho ďalších otázok je stále otvorených.

Mnohé zvuky zvierat ľudia nedokážu vnímať prirodzene, napríklad „reklamný spev“ myších samcov. Iné zvuky nevnímame, pretože si ich neuvedomujeme, hovorí Stöger – často ani nevieme, čo máme pri počúvaní hľadať alebo že je vôbec niečo počuť.

„Ak však pozorne počúvame a uvedomujeme si, že komunikácia a interakcia prebiehajú vždy a všade a že inteligencia a uvedomenie sú na to predpokladom – môžeme ešte stále poprieť tieto vlastnosti mnohých zvierat?“ pýta sa autor. Tak dáva svoju knihu nová potrava na zamyslenie a dobré dôvody proti ľudskému nežiaducemu vývojuako sú priemyselné farmy alebo premiestňovanie zvierat hlukom. Číta sa tiež pekne a plynulo a nepotrebuje prehnane rozprávať. Stöger: "Myslím si, že čím viac ľudí vie lepšie o živote zvierat, tým skôr sú pripravení uznať, že možno nie všetko na tomto svete robíme tak, ako nám to vyhovuje."

„O spievajúcich myšiach a piskľavých slonoch – Ako zvieratá komunikujú a čo sa učíme, keď ich skutočne počúvame“ od Angely Stögerovej, ktorú vydalo Brandstätter Verlag v roku 2021.

Tento príspevok vytvoril komunita možností. Pripojte sa a uverejnite svoju správu!

O PRÍSPEVKU NA VOLITEĽNÉ RAKÚSKO